Wedstrijdverslag Junioren, 26 Februari 2022

Carnavalszaterdag, Maastricht en de inhaalwedstijd van 29 Januari, zonnig weer, wat wil je nog meer? We verzamelden ons bij REL om 8:45 uur, Maastricht dat is toch best wel een eindje rijden, dus iedereen vroeg uit de veren. Voor sommigen wel erg vroeg blijkbaar, want we hadden een speler die zich verslapen had. Gelukkig konden we toch nog met 16 spelers op pad. Nadat iedereen was gearriveerd en we de spelers over de auto’s hebben verdeeld (en nog 1 ouder thuisgelaten omdat we genoeg auto's hadden), konden we op weg naar Maastricht.

Lekker 2 uur toeren over de snelweg, genieten van het mooie weer en het Nederlandse landschap, werd het in de buurt van Echt wel erg mistig. O jé, straks wordt de wedstijd afgelast, maar hoe verder we naar het zuiden reden, hoe meer en meer de bewolking weg trok en bij aankomst in Maastricht, was er weer een mooi zonnetje te zien. Je kon wel merken dat het carnavalszaterdag was, want het sportcomplex was helemaal leeg. Wel een hele mooie accommodatie trouwens. Snel de kleedkamers in, shirtjes uitdelen, verkleden en op naar het veld om de warming-up te gaan doen onder leiding van Stan en Quincy en de rijouders en team managers lekker een bakje koffie in het clubhuis.

De trainer van de tegenstanders kwam melden dat ze zelf maar 10 spelers hadden. Dilemma, speler we 10 tegen 10 met 6 wissels of toch gewoon 13 tegen 13, met 3 spelers van REL bij Maastricht. We hebben toch niet voor niets zo’n stuk gereden en om dan met 6 wissels te spelen, leek ons niet zo’n goed plan. Daarom maar besloten om de tegenstander met 3 spelers aan te vullen. In de eerste helft hebben Mika, Jan en Michael dit gedaan en in de tweede helft Merijn, Bent en Milan. Hartstikke bedankt jongens voor de inzet en dat jullie dit gedaan hebben.

De kick-off was nog maar net koud een 5 minuten geweest of we hadden al 2 try’s en 2 conversies te pakken. Zou het weer zo’n wedstrijd worden? Nee, gelukkig niet, Maastricht herpakte zichzelf en kwam beter in de wedstijd, gaf meer tegenstand en zo werd het nog een leuke eerste helft. We waren erg sterk en liepen uit naar een ruststand van 12 tegen 40.

Na een korte rust met wat fruit van de tegenstander, was de kick-off van de tweede helft. Ik weet niet wat er in het fruit zat, maar binnen 10 minuten hadden we 2 try’s tegen, maar gelukkig geen conversies. Geprobeerd om de REL spelers weer bij de les te krijgen en zowaar scoorden we zelf weer een try en conversie. Het spel golfde op en neer en na een spannend slot, hebben we de wedstrijd gewonnen met 34 tegen 57. Trots op de spelers, mooie pot rugby!

Lekker opfrissen (voor een aantal dan), omkleden en naar het clubhuis, waar de tegenstander ons verwende met een lekkere lunch. Goed georganiseerd, perfect geregeld en erg gastvrij. Enige wat ons nog restte was het kiezen van de speler van de wedstijd, deze keer is het Stan geworden. De mooiste try van het seizoen, in de ogen van deze team manager dan. De bal gevangen na een kick van de tegenstander, zelf kicken richting de try lijn, zelf opvangen, rubber kickje en drukken in het try gebied.

Mooie wedstrijd, nu een verdiende korte vakantie en 19 maart weer een thuiswedstrijd. Iedereen komen kijken natuurlijk, het is weer een super Saturday. Cubs, Junioren en Colts spelen thuis!