Wedstrijdverslag Junioren, 6 November 2021

De tweede fase van de competitie is aangebroken. We zijn in deze fase ingedeeld in de Ribbon poule en wel tegen de volgende clubs:
  • CL Ducks/Vets/Oysters JU 1
  • CL Eindhoven/Bokkerijders JU 1
  • CL BRC/Tilburg JU 2
  • RC The Dukes JU 2
De eerste wedstrijd vond plaats op zaterdag 6 november en was tegen Breda/Tilburg. Een tegenstander om niet te onderschatten (maar dat moeten we nooit doen natuurlijk). We verzamelden ons om 10:30 uur om weer een goede warming-up en voorbereiding op de wedstrijd te doen. Na het fluitsignaal van de scheidsrechter begon de wedstrijd. De mist was nog maar net opgetrokken en we hadden al 4 try's en 4 conversies op het scorebord staan en dan begin je het vermoeden te krijgen dat dit wel eens een bijzondere dag kon worden. En inderdaad dit vermoeden werd waar. De score liep gestaag op en (om eerlijk te zijn) hadden we geen idee wat de stand bij rust was. Enige wat we wisten is dat de tegenstander één try heeft gescoord in deze helft.

Na een korte pauze met wat versnaperingen begonnen we aan de tweede helft en gingen we op dezelfde voet verder als in de eerste helft. Eigenlijk was het niet een heel leuke wedstrijd om naar te kijken, want de tegenstander lag helemaal knock-out in de touwen en hun motivatie was compleet weg. Om het voor ons team toch nog uitdagend te maken, heeft de trainer in het midden van de tweede helft besloten om de forwardsen in de lijn te zetten (met uitzondering van de eerste rij natuurlijk) en de lijn in de scrum te zetten. En om eerlijk te zijn, dit ging nog best wel goed.

De eindstand was uiteindelijk 112-5 in het voordeel van REL. De scheidsrechter heeft op het wedstrijdformulier 50-5 ingevuld, geheel volgens de regels. Al met al een bijzondere zaterdag. Goed voor het zelfvertrouwen, maar heel veel beter word je niet van dit soort wedstrijden. Wel leuk dat we gepost werden op Instagram door Mobicep. Klik maar op de volgende link.