Zaterdag 12 maart CL ZeBra Tovaal/REL CU 1 vs. RC Tilburg CU 1

Geschreven door Bert Bartels
Foto's Bert Bartels

Vandaag moest Tovaal / REL in Goes tegen Tilburg.

Een Zeeuws/Brabantse derby.

We waren in de gelukkige omstandigheid dat we met een volledig team plus een wisselspeler konden spelen.

Het weer was wederom fantastisch, dus alle ingrediënten aanwezig voor een sportieve wedstrijd!

Tovaal/REL ging, zoals zo vaak, weer los met een vliegende start …
Binnen 30 seconden de eerste try te pakken. Helaas werd de conversie niet gemaakt.

5 – 0 dat was toch wel weer even mooi, en zeker weer een bliksemstart.

Gaandeweg de wedstrijd kon je toch wel merken, dat de teams sportief erg aan elkaar gewaagd waren. Bij beide achterlijnen werd hard gestreden om te scoren.

Maar zeker ook keihard geknokt om de score tegen te gaan. Veel scrums die over het algemeen door Tilburg werden gewonnen. De rucks gingen hard tegen hard… maar wel fair.

Hier en daar een blessure, maar doordat beide teams in de omstandigheid waren een wissel in te zetten bleef het 15 tegen 15.

Helaas is in de tweede helft een speler van Tovaal/REL mat een rode kaart van het veld gestuurd.

De eindtand 56-15 is dan ook de verdienste van Tovaal/REL. Een mooie wedstrijd met een geweldig resultaat!

Aankomende zaterdag is het  “Super Saturday” @ REL in Etten-Leur. Dan mogen onze mannen aantreden tegen Oemoemenoe/Dordrecht.
Tot dan!