Verslag wedstrijd 18-9-2021

Wedstrijd Colts: CL Oemoemenoe/REL/Dordrecht (in zwart-wit) tegen CL Aachen/Maastricht (in zwart-geel)
Lokatie: Middelburg
Datum: 18-9-2021

Colts 20210918 1Na één oefenwedstrijd en één training samen met onze clusterpartners Oemoemenoe en Dordrecht was het vandaag voor het echie tegen Aachen/Maastricht. Mooie zonnige dag in Middelburg. Eerst de warming-up. Teamrun, vervolgens de backs en forwards apart om de puntjes op de i te zetten. Codes oefenen en elkaar weer aanvoelen. Naar zeggen speelt Aachen erg fysiek. Wij spelen juist op skills en snelheid. Dat is ons ding.

Onze start was lekker explosief van daaruit al snel een try. 5 punten. Top samenspel tussen voorwaartsen en backs. 24-0 in de rust. De eerste helft was duidelijk voor ons. Aachen/Maastricht speelde inderdaad hard en fysiek en was erg op elkaar aan het mopperen. De pittige speech die Aachen/Maastricht in de rust kreeg, leek het wel te doen donderen in Middelburg en werd snel merkbaar in hun spel. Compact en fysiek waar ze goed in zijn. 24-5, 24-7, 24-12, 24-14, 24-19. 'Oow' schreef één van onze moeders in de app, 24-21. Ze kwamen zeer zeker keihard terug! Maar ook omdat wij meegingen in hun spel. 29-21. 31-21. 31-26. De minuten werden langs de zijlijn opgevreten.

We wisten ons spel weer terug te vinden en konden zo deze pot afsluiten met een 31-26 winst. Spannend tot aan de laatste seconde!!!