Cubs kampioen 7s!

Afgelopen 11 mei heeft het cluster team van de Cubs de voorrondes gespeeld van het NK 7's in Maastricht. Daar hebben ze een aantal mooie wedstrijden gewonnen en zich gekwalificeerd voor de finales op 18 mei in Almere.
Afgelopen zaterdag hebben de mannen daar een prachtig toernooi gespeeld in een heerlijk warm zonnetje. Voor de mannen was dit zonnetje wat aan de hete kant, want een 7's wedstrijd speel je maar 2x 7 minuten en maar met 7 spelers ipv 15. Dit vergt heel wat energie en conditie, vooral als het dan ook nog eens heel warm is.
Maar de motivatie om te winnen was door het warme weer zeker niet verdampt.
De twee wedstrijden in de poule wonnen ze dik met 43-7 en 35-19.

De thuisgebleven spelers en de ouders zaten thuis vol spanning. Zij werden iedere keer op de hoogte gehouden via de app hoe de jongens de wedstrijd speelden.

Dus, door naar de kwartfinale! Ook deze wonnen ze dik met 43-12. Mooi samenspel en een stel mooie try's!
Gelijk daarna werd de halve finale gespeeld. Dus snel veel water drinken en allemaal een waterijsje, zodat ze even konden afkoelen. Dit deed de jongens goed en ze gingen vol goede moed de halve finale wedstrijd in. Je zag dat de jongens het zwaar hadden, maar ze bleven een echt team! Elkaar motiveren, aanmoedigen en stimuleren, prachtig om dit langs de kant te mogen aanschouwen! En ook deze wedstrijd wonnen ze weer. 30-17.
Weer een mooie eindstand.

Meteen hierna werd de finale gespeeld.
Ook de tegenpartij was moe. Hun hadden ook de halve finale wedstrijd gelijk erachteraan.
Snel wat gedronken om wat af te koelen.
Het motivatie praatje van de coach, ouders en teammanager, gaf ze weer veel motivatie om "even" 14 minuten te knallen!
En dat deden ze! Waarbij onze Cubs weer als een super team speelden, was het bij de tegenpartij maar 1 iemand die echt zijn best deed! En juist hij kreeg een gele kaart, dit gaf onze Cubs nóg meer motivatie om keihard te vechten! En dat heeft zijn vruchten afgeworpen!
Met een eindstand van 38-17 zijn ze kampioen op het Nk7's.
Wat een dag, wat een overwinningen, wat een trots!!!

Vermoeid maar voldaan weer via macdonalds terug naar Brabant!
Waar er sommige opgewacht werden door familie die zelfs de REL vlag hadden uitgehangen!

Cubs7s01.jpg

Cubs7s-02.jpg