Convocatie 2024-29

Onderstaand de convocatie 2024-29. De laatste convocatie van seizoen '23 - '24. Als wedstrijdsecretaris wil ik u allen een zeer goede vakantie toewensen met hopelijk meer zon en minder regen.  Het is mooi om te zien, dat de categorien goed draaien en dat elke categorie een geoliede teambegeleiding heeft. Ook goed om te zien, dat de CJCs voor het komende seizoen clusterpartners hebben gevonden en dat de Senioren zich strak hebben kunnen plaatsen in de 2e klasse! Nu eerst bijtanken en in het nieuwe seizoen: vlammen!

Een kleine 2 weken geleden is de afsluiting van het rugby seizoen ’23 – ’24 bij REL gevierd. Veel jeugd met ouders, trainers, teammanagers en een aantal senioren en vaste supporters van REL waren aanwezig. Een luchtkussen als stormbaan, een zwembadje om af te koelen en een paar zeilen met groene zeep en water, waren de ingrediënten waar de kids zich lekker mee bezig hielden. Met een gezellig muziekje op de achtergrond en een zonnetje werden de vleesjes door drie enthousiaste vaders met BBQ ervaring gegaard. Vanuit onze vaste leverancier Stroop uit Bosschenhoofd was het vlees en de salades geleverd, samen met de BBQ ’s. Ik heb alleen maar positieve geluiden gehoord over het eten en de gezellige middag/ avond.
Via deze weg willen we Aurora en Anika danken als initiatiefnemers van deze middag/ avond!

Laatste officiële convocatie seizoen ’23-’24.
Hierbij willen we jullie mededelen, dat deze convocatie de laatste is van dit seizoen. De voorbereidingen van het nieuwe seizoen zijn bijna gereed en de Rugby bond heeft de conceptplanning reeds verstrekt aan de clubs.
Via deze mail willen we jullie als leden, ouders/verzorgers van jeugdleden, sponsoren en vrienden van REL een fijne zomervakantie wensen. Rust uit, houd je fit en kom gezond en uitgerust thuis om het seizoen 2024-2025 goed te starten!
Tot snel bij REL!

1e trainingen seizoen 24-25.
De zomer vakantie voor de basisscholen is afgelopen maandag begonnen. De vakantie voor de basisscholen afgelopen op zondag 18-08. Zoals ieder jaar starten we met de TBM-jeugdcategorieën op de 1e dinsdag na de zomer, dat is dinsdag 20-08. Voor de CJC en Senioren is de start van de training één week eerder gepland op 13-08.
Afhankelijk van de cluster- en teamafspraken kan het zijn dat er al eerder iets als team activiteit word gepland. Als dit het geval is, zal de teammanager jullie hier tijdig van op de hoogte brengen.
Indien je nog niet kan komen trainen, laat dit aan je teammanager weten. Zij kunnen dan de trainer(s) informeren over de aantallen die er op de di- & donderdagen zijn, zodat de trainingen voorbereid kunnen worden.

Save the date: Opening Seizoen ’24-’25 dd07-09-2024.
Net als het afgelopen seizoen willen we graag het seizoen ’24 – ’25 samen openen. Het definitief programma is nog niet bekend, maar we willen er een leuke club activiteit van maken voor alle categorieën.
De TBM – categorie staat in het teken van een “Rugby Open Training”, en voor de CJC en Senioren -categorieën staan oefenwedstrijden ingepland. Of de oefenwedstrijden ingevuld kunnen worden is de vraag, vandaar dat de planning nog niet definitief gemaakt kan worden.
Houd rekening met het voorlopige programma:
- TBM – programma: 10:00 – 12:30uur
- CJC – oefenwedstrijd: 11:00-14:00uur
- Senioren – oefenwedstrijd: 10:00-12:30uur
- BBQ + borrelen: 14:30 – 22:30uur

Joop Jansen; Rugby Nederland Lid van Verdienste!!
Mogelijk hebben de REL-leden het gemist, maar onze Joop is benoemd tot lid van verdienste van Rugby Nederland. Hieronder de bewoording van Rugby NL en waar wij hem zeker in herkennen:

Joop Jansen is één van de regionale en landelijke boegbeelden op wiens schouders en via wiens inzet de rugbysport zich de afgelopen 50 jaar heeft ontwikkeld tot het niveau waarop we nu staan. Door zijn tomeloze en onbaatzuchtige inzet, zijn enorme netwerk en zijn niet aflatende enthousiasme neemt hij mensen mee in plannen, gaat verder waar anderen afhaken, en rust niet voordat er resultaat behaald is.
Joop was en is voor velen het gezicht van zijn vereniging, Rugbyclub Etten-Leur, een club waarin hij alles heeft gedaan, van lijnen trekken tot speler en van meerdere malen voorzitter tot erelid. Joop was en is één van de drijvende krachten achter de rugbyontwikkeling in de regio Zuid. Als voorzitter van District Zuid eind jaren ’70 verbond hij mensen en zocht hij altijd het gemeenschappelijke belang en de weg vooruit. Hij vervulde een voorbeeldfunctie tijdens de problematische jaren waarin de Rugby Bond zich enige jaren geleden bevond. Naast her organiseren van fundraising diners was hij jarenlang donateur ten behoeve van de reiskosten van het Nationaal Team, welke hij steunde in binnen- en buitenland.
Naast club, regio en Bond heeft Joop zich vanaf het begin ingezet voor een aantal speciale platforms en organisaties binnen Rugby Nederland. Zo was hij in 1988 reeds betrokken bij de oprichting van de Stichting Nazorg Sport Gehandicapten waar hij in 2016 toetrad als bestuurslid en deze taak nog steeds vervult. Ook was hij één van de aanstichters van het Rugby Benefit Gala in 2018 ten bate van oa de Stichting Rugby Youth Development.
Vanwege zijn zichzelf wegcijferend commitment, zijn onstuitbare dadendrang en zijn positieve instelling is Joop bij uitstek een voorbeeld van wat de kernwaarden van Rugby inhouden.
Om deze redenen heeft het bestuur van Rugby Nederland besloten Joop Jansen te benoemen tot Lid van Verdienste.

Ook namens de REL via deze weg gefeliciteerd!!

Rabo Club Support.
We doen weer mee aan de stemcampagne Rabo ClubSupport 2024 van 2 t/m 24 september.
Alle leden van de Rabobank mogen stemmen op hun favoriete club REL.
Want iedere stem is geld waard!
Zie link : https://www.rabo-clubsupport.nl/west-brabant-noord/deelnemers

13-8-2024: 1e training Senioren